Bezpłatna wycena
Bezpłatna wycena

Gabinet stomatologiczny. Reklama w Google Ads w 2020

Gabinet stomatologiczny. Reklama w Google Ads w 2020

Jak skutecznie reklamować gabinet stomatologiczny w Google Ads w 2020 r.

Podstawową kampanią którą powinniśmy zastosować myśląc o promocji gabinetu stomatologicznego jest kampania w wyszukiwarce, ponieważ to tam mamy największą szansę trafić do naszego potencjalnego klienta. 

Kampanię w wyszukiwarce dobrze wesprzeć także kampanią displayową, czyli banerami reklamowymi wyświetlanymi na stronach partnerów Google. Kampania taka będzie dodatkowo budować rozpoznawalność marki. 

Do tego dorzućmy szczyptę remarketingu, aby przypominać o sobie klientowi, który już skorzystał z naszych usług lub użytkownikowi który choć raz trafił na naszą stronę. 

Nie bez powodu w ostatnim czasie specjaliści od UX starają się trafić do świadomości przedsiębiorców którzy zlecają zaprojektowanie własnej witryny firmowej oraz do projektantów stron internetowych aby uzmysłowić im, że podstawą skutecznej promocji w internecie jest odpowiednio skonstruowana witryna internetowa. 

Nawet najlepiej zoptymalizowana kampania Ads nie przyniesie zadowalających efektów jeśli strona internetowa na którą przyprowadzany jest ruch z reklam nie spełni oczekiwań internauty, będzie nieintuicyjna, długo będzie się wczytywała, wystąpią na niej błędy techniczne lub informacje na niej będą trudnodostępne/ nieaktualne.

Idąc tym tropem oczywistym staje się, że witryna powinna być dostosowana do urządzeń na których potencjalny klient może wyszukiwać naszą firmę, czyli responsywna. 

Responsywna witryna w branży stomatologicznej jest koniecznością ze względu na duży odsetek klientów wyszukujących gabinety na smartfonach (ok. 2x więcej wyświetleń na smartfonach niż na desktopie).

Kolejną istotną rzeczą jest to, że strona na którą przekierowuje reklama powinna wzbudzać zaufanie, a także powinna zawierać podstawowe informacje ważne z punktu widzenia klienta.

Jeśli mamy już odpowiednio skonstruowaną witrynę, możemy przejść do reklamowania naszych usług w google Ads.

Promocję usług gabinetu stomatologicznego najlepiej rozpocząć od reklamy w wyszukiwarce.

Możemy utworzyć zarówno kampanię kierowaną na całą Polskę z frazami kluczowymi + miasto jak i  kampanię lokalną kierowaną na miasto w którym zlokalizowany jest gabinet + ewentualnie promień wokół tej lokalizacji z frazami ogólnymi. 


Słowa kluczowe / frazy

Wykorzystajmy do tego celu najważniejsze frazy przy pomocy których będziemy konkurować o najlepsze dla nas miejsce w wyszukiwarce. 
Aby znaleźć takie frazy pomyśl w jaki sposób wyszukiwałbyś swoją firmę gdybyś był jej potencjalnym klientem.


Do najważniejszych z pewnością należą m.in.:

  • dentysta + nazwa miasta
  • stomatolog + nazwa miasta
  • stomatologia + nazwa miasta
  • gabinet stomatologiczny + nazwa miasta
  • stomatolog dziecięcy +nazwa miasta (jeśli obsługujesz również maluchy)
  • usługa + miasto np. implanty stomatologiczne +miasto, wybielanie zębów +miasto

W dużych miastach można użyć słów kluczowych z nazwą dzielnicy np. stomatologia ligota, dentysta ursynów, aby nie zużywać zbyt szybko budżetu na mniej trafione kliknięcia.

W grupach reklam warto stosować także wykluczenia słów kluczowych czyli frazy na które reklama nie powinna się pojawiać.

 

Reklamy

Istotne dla klienta informacje odróżniające od innych gabinetów stomatologicznych umieść w nagłówku i tekście reklamy np. otwarte 24h, bezbolesne znieczulenie itp.

W tekstach reklam powinno znaleźć się słowo kluczowe, informacja o promocjach, o nowoczesnym sprzęcie którego używasz wykonując zabiegi, a także wezwanie do działania aby zachęcić potencjalnego klienta do konwersji np. Zapisz się online!/ Zadzwoń do nas!/ Zarezerwuj wizytę!


Rozszerzenia

Aby reklama była skuteczniejsza użyj rozszerzeń dzięki którym już z pozycji reklamy potencjalny klient uzyska więcej informacji na temat Twojej usługi. W tym celu przykładowo możesz dodać następujące rozszerzenia:
rozszerzenie lokalizacji - załóż konto w Google Moja Firma i uzupełnij niezbędne dane o lokalizacji Twojego gabinetu, godziny otwarcia, dodaj także zdjęcia. Dzięki temu pojawisz się na Mapach Google,
rozszerzenie połączeń, aby użytkownik mógł już z pozycji reklamy na urządzeniu mobilnym wykonać połączenie,
rozszerzenie linku do podstrony, aby użytkownik odrazu mógł wejść na interesującą go stronę a także reklama zajmowała więcej miejsca w wyszukiwarce a tym samym była lepiej widoczna dla odbiorcy,
rozszerzenie promocji w którym możesz dodać informacje o aktualnych promocjach.


Konwersje

W każdej kampanii powinny zostać utworzone konwersje, czyli realizacje najistotniejszych celów dla Twojej firmy.

W przypadku gabinetu stomatologicznego najważniejsze konwersje, które warto mierzyć to np.:
- połączenia telefoniczne,
- zapisy online jeżeli można takiego zapisu dokonać poprzez Twoją stronę.


Kampanie w wyszukiwarce dobrze jest wesprzeć także kampaniami displayowymi, czyli banerami które bedą wyświetlane na stronach partnerów Google.
Kampanie tego typu można znacznie precyzyjniej ukierunkować, trafiając do wąskiej grupy odbiorców, a tym samym zużywając budżet tam, gdzie jest największa szansa pozyskania leada czyli użytkownika który stanie się naszym klientem.
Kampanie displayowe działają także budując rozpoznawalność naszej marki.


Na koniec działań zostawiamy remarketing czyli docieranie do użytkowników którzy mieli już styczność z naszą witryną internetową i chcemy im o sobie przypomnieć lub skierować do nich konkretną ofertę promocyjną.
Np. do klientów którzy już kiedyś zapisali się na wizytę w naszym gabinecie możemy powrócić z voucherem lub kodem rabatowym na kolejną usługę, poinformować o nowej usłudze lub promocji.


Słowem podsumowania...

Kampanie ads dają dużą elastyczność i swobodę w promowaniu tych usług na które w danej chwili jest zapotrzebowanie, są akurat w ofercie specjalnej. Możemy je kierować do konkretnej grupy odbiorców np. grupy wiekowej, płci, wg zainteresowań, wyświetlać tylko w konkretnych dniach i godzinach, a także na wybranych urządzeniach np. wyłącznie smartfonach.


Kampanie ads umożliwiają uzyskiwanie szybkich efektów. Reklama wyświetla się odrazu po jej akceptacji przez Google, więc od razu stajemy się widoczni dla potencjalnego klienta.
Nie zapominajmy jednak o wcześniejszym dostosowaniu witryny firmowej do oczekiwań naszych potencjalnych klientów, ponieważ bez tego nawet najlepiej zoptymalizowana kampania nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Zobacz także

Dlaczego content SEO to więcej niż treść?

Doświadczony copywriter to potencjalny zwycięzca w telewizyjnym teleturnieju. „Człowiek orkiestra”, mający wiedzę z niemal każdej dziedziny. Dodatkowo jego zadanie polega na pogodzeniu ze sobą wielu aspektów, począwszy od zebrania branżowych informacji, przez skomplikowaną analizę SEO, aż stworzenie dobrej jakości tekstu.

Shopify a pozycjonowanie - polski sklep internetowy na zagranicznym silniku

Shopify to prosta intuicyjna platforma do tworzenia sklepów internetowych. Łatwość obsługi i liczne funkcjonalności skłaniają coraz to większą liczbę osób do skorzystania z jej możliwości. Czy warto? I jak wygląda zarządzanie oprogramowaniem Shopify?

Shoper - wady i zalety platformy pod kątem pozycjonowania

Prowadzenie sklepu internetowego to przede wszystkim wybór oprogramowania, z którego będziemy korzystać. Ważne, by decyzja była przemyślana i poparta analizą. Jak wygląda praca na Shoperze? Jakie są jego plusy i minusy. I czy warto?

Powrót do listy