Darmowa wycena

Bezpłatna wycena
Bezpłatna wycena

Pozycjonowanie stron internetowych w mieście Bytom

Bytom to jedno z najstarszych miast historycznego Górnego Śląska. Jest to w tej chwili ważne miejsca na kulturalnej, rozrywkowej i industrialnej mapie regionu. Jest również miastem, które w 2017 roku weszło do Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Warto zatem wziąć pod uwagę możliwości pozycjonowania stron internetowych, które dotyczą firm mieszczących się w Bytomiu i okolicach. Dlaczego warto z tej opcji korzystać?

 

Czy warto pozycjonować strony internetowe?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces długofalowy i złożony z wielu mniejszych czynników. Wszystkie mają na celu zwiększenie widoczności danej strony w sieci, pojawianie się jej na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google i przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie. Im więcej potencjalnych klientów odwiedzi stronę internetową, tym dużo większa szansa na to, że skorzysta z usług lub kupi produkt. Celem nadrzędnym pozycjonowania i wszelkich działań reklamowych w sieci jest zwiększenie obrotów firmy i co za tym idzie jej dochodów. Sama obecność na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, nie są żadną wartością. 

 

Właściwy dobór sposobu reklamowania i narzędzi może przynieść bardzo pozytywne skutki i doprowadzić do znacznego zwiększeniu ruchu w przedsiębiorstwie. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo dobrych efektów. 

 

Pokaż się lokalnie – pozycjonowanie lokalne

Lokalne pozycjonowanie to bardzo skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mieszkają bądź znajdują się w zasięgu działalności firmy. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw świadczących usługi bądź sprzedaż detaliczną w sklepie lub hurtowni stacjonarnej. Jest to zatem bardzo skuteczne rozwiązanie dla zwłaszcza dla wielu firm, ponieważ lokalnie mierzyć musimy się z dużo mniejszą konkurencją, eliminujemy zbędny ruch na stronie oraz nieprzynoszące korzyści wejścia. Jeśli świadczysz usług z zakresu mechaniki samochodowej, istnieje bardzo niewielkie prawdopodobieństwo, że osoba z Krakowa, znajdująca naszą stronę, odwiedzi warsztat w Bytomiu. Dlatego to właśnie lokalne pozycjonowanie jest gwarancją sukcesu. 

 

Zawsze wysoka pozycja z płatną reklamą Ads

Nie istnieje możliwość zakupu wysokiej pozycji w Google. Jest to długotrwały proces wymagający dużych nakładów pracy. Można jednak skorzystać z możliwości wykupienia płatnej reklamy, czyli reklamy AdWords. Jest to gwarancja umiejscowienia strony na pierwszej stronie przed organicznymi wynikami wyszukiwania. Od jakiegoś czasu, w związku z rosnąca konkurencją wyniki te pojawiać zaczęły się także pod wynikami. Zależy to więc od ilości stron, które będą optymalizować reklamy pod te same frazy, lub bardzo zbliżone. AdWords to dobre rozwiązanie, jeśli chcemy poprowadzić ludzi do zakupu konkretnego produktu, kontaktu z nami bądź rozbudowanej oferty. Sprawdzają się szczególnie dobrze przy dużej konkurencyjności frazy, a także przy całkowicie nowych stronach.

 

Budżety i link building, czyli na co rozdysponujemy budżet

Wielkość budżetu zależy od tego, ile klient chce na niego przeznaczyć. Im większy, tym więcej godzin można poświęcić na pracę nad stroną i zainwestować w linki przychodzące. Pierwszy krok pozycjonowania to zawsze audyt strony, który ma na celu wyszukanie wszystkich błędów, przygotowanie planu działania i sposobu ich wyeliminowania, a także określenie co jesteśmy w stanie wykonać sami, a do czego potrzebna jest nam pomoc osoby wykonującej stronę, bądź samego klienta. Nierzadko napotykamy na bariery w postaci autorskich CMS-ów. Następnie wykonujemy optymalizację strony. Kiedy pozbędziemy się wszystkich większych i mniejszych błędów, zaczynamy budować siec linków, czyli rozpoczynamy link building. 

 

Obecnie znaczna część budżetów jest przeznaczana właśnie na te działania. Mają one za zadanie budować zaufanie domeny, a także prowadzić nowych klientów do strony. Linki pozyskiwane są z zaufanych stron, o dobrych parametrach, tematycznych. Wszystko to ma wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce Google. 

 

Kiedy spodziewać się efektów?

Pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowany proces, na który potrzeba czasu. Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość. Wiele firm korzysta z usług pozycjonowania czy innych form reklamy w internecie, wciąż toczy się batalia o wysokie pozycje. Dla nas jednak najważniejszym wyznacznikiem sukcesu jest zwiększenie obrotów firmy naszych klientów, czyli zwiększenie zysków. Na to czasami trzeba poczekać nawet kilka miesięcy.