Darmowa wycena

Bezpłatna wycena
Bezpłatna wycena

Pozycjonowanie stron internetowych w mieście Jaworzno

Jaworzno to miasto na prawach powiatu położone na Wyżynie Śląskiej. Kiedyś było to miasto należące do Zagłębia Krakowskiego, obecnie to główny ośrodek Jaworznicko-Chrzanowskiego Okręgu Przemysłowego. Jest to miasto na granicy województwa śląskiego i małopolskiego, stanowi zatem dobre miejsce do prowadzenia przedsiębiorstwa. Duża liczba podobnych miejsce w okolicy sprawia, że warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej, co przynieść może znaczną poprawę obrotów firmy.

 

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową i na czym to polega?

Pozycjonowanie stron internetowych to długotrwały i skomplikowany proces, w który zainwestować trzeba dużo czasu oraz określony budżet, jednak efekty są nie do przecenienia. Oczywiście wiele zależy od branży, im bardziej konkurencyjna, tym trudniej będzie dostać się na wysokie pozycje. Należy bowiem pamiętać o tym, że obecnie bardzo wiele stron korzysta z usług firm pozycjonujących i każda z nich walczy o wysokie pozycje. Ponadto jednorazowe dostanie się do top 3, nie gwarantuje pozostania w nim, jednak dużo łatwiejsza jest próba utrzymywania się na określonej pozycji, niż dostanie się na nią. 

 

Pozycjonowanie stron internetowych polega na szeregu działań technicznych i kreatywnych, które mają na celu zwiększenie ruchu nas stronie, widoczności, liczby odwiedzin i w ostateczności liczby rzeczywistych klientów. Najważniejszym dla nas wyznacznikiem sukcesu jest bowiem zwiększenie obrotów firmy i poszerzanie siatki klientów i współpracowników. 

 

Działania krok po kroku, czyli jak wygląda współpraca?

Proces pozycjonowania zaczynamy od stworzenia audytu strony. Jego celem jest wskazanie wszystkich błędów na stronie, przedstawienie zarysu działania na najbliższe miesiące, a także określenie działać po stronie klienta i agencji. Optymalizacja jest pierwszym technicznym krokiem do podjęcia. Domena musi zostać zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google i jej wytyczne. Często już te pierwsze działania pomagają w zaindeksowaniu części podstron i podniesienie pozycji o kilka punktów w górę. Wiele technicznych kwestii jesteśmy w stanie i wykonujemy sami, jednak niejednokrotnie jest tak, że autorski CMS nie daje nam takich możliwości i konieczna jest pomoc twórcy strony. Dlatego niezwykle ważna jest ścisła współpraca klienta z agencją, czyli wspólne dążenie do wyznaczonego celu. 

 

Po przeprowadzeniu optymalizacji technicznej kolejnym krokiem jest optymalizacja treści, czyli uzupełnienie tych istniejących bądź przygotowanie nowych. Tutaj również niezbędna jest współpraca z klientem, bowiem to on jest najlepszym specjalistą w swej dziedzinie. Zwłaszcza w przypadku bardzo specjalistycznych tematów, takich jak prawo, medycyna, przemysł, czyli dziedziny, które posiadają swoje słownictwo. Jest ono zrozumiałe i oczywiste dla osób, które zajmują się tymi dziedzinami na co dzień, ale niekoniecznie dla osób, które nie mają z nimi wiele do czynienia. 

 

Optymalizacja, zarówno techniczna jak i treści nie są przeprowadzane raz. Konieczne jest ich odświeżanie raz na jakiś czas. Jest to związane z faktem, iż wyszukiwarka Google często aktualizuje algorytmy i wprowadza zmiany. Coś co jest bardzo istotne dziś, za kilka miesięcy może nie mieć znaczenia, dlatego ważne jest przekazanie opieki nad stroną agencji, która trzyma rękę na pulsie. Tym, co staje się istotne po skończeniu optymalizacji jest link building. Jego zadaniem jest pozyskiwanie linków z dobrej jakości domen, o wysokiej widoczności i zaufaniu. 

 

Link building i koszty pozycjonowania

Linki zewnętrzne są bardzo istotne w procesie pozycjonowania, ponieważ każda strona, z której wyjdzie link do pozycjonowanej strony, przekazuje część swojej „mocy”. Im więcej silnych linków, tym lepiej dla strony. Po wyeliminowaniu najpoważniejszych błędów technicznych znaczna część budżetu jest przeznaczana na linkowanie. Wybór odpowiedniego budżetu jest uzależniona od wielu względów. Jednym z nich jest konkurencja. Jeśli mierzyć musimy się z wieloma stronami, w tym z bardzo znanymi, duży budżet pozwoli na lepsze jego rozdysponowanie. Ponadto tworzenie sieci linków sprawia, że osoba trafiająca na artykuł z linkiem do strony, może ja odwiedzić i znaleźć tam to, czego szuka. 

 

Koszty na reklamę w internecie są bardzo zróżnicowane ze względu na branżę. Dlatego każdy przypadek jest uwzględniany indywidualnie.