Darmowa wycena

Bezpłatna wycena
Bezpłatna wycena

Rybnik jest miastem na prawach powiatu historycznie leżący na Górnym Śląsku. Położony w Górnośląskim Zagłębiu Węglowym, który obejmuje Rybnicki Okręg Węglowy, a także Górnośląski Okręg Przemysłowy. Rybnik jest miastem rozwijającym się, powstaje tam wiele przedsiębiorstw i firm, które właśnie tam odnajdują idealnie dla siebie miejsce do prowadzenia biznesu. W związku z rosnącą konkurencyjnością warto zatem skorzystać z usług pozycjonowania.

 

Kiedy pozycjonowanie stron jest najbardziej opłacalne?

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem bardzo pracochłonnym, na efekty niejednokrotnie trzeba czekać nawet kilka miesięcy, zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z konkurencyjnymi frazami i taką samą branżą. Dlatego też należy uzbroić się w cierpliwość. Bez wątpienia jednak pozycjonowanie przynosi wymierne korzyści, które przekładają się na rzeczywisty wzrost dochodów firmy. To właśnie to jest dla nas najważniejszym wyznacznikiem sukcesu całego procesu. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania przekładają się na zwiększony ruch na stronie. Każda osoba wchodząca na stronę jest potencjalnym klientem, dlatego im więcej będzie takich wejść, tym większa szansa na to, że firmie uda się pozyskać nowych klientów.

 

Pozycjonowanie lokalne w Rybniku

Pozycjonowanie lokalne jest najskuteczniejszym sposobem na dotarcie do osób, które mieszkają bądź znajdują się w zasięgu działalności firmy. Eliminuje to wszystkie odrzucone wejścia, czyli takie, po których odwiedzający od razu opuszcza stronę. Odrzucenia pojawiają się wtedy, kiedy potencjalny klient nie znajduje tego, czego szukał, ponieważ zamiast usługi w Rybniku na wysokiej pozycji pojawiła się strona usługodawcy z Poznania. Wyszukiwarka Google korzysta także z geolokalizacji, jednak nie wszyscy użytkownicy korzystają z funkcji, które pozwala na ich śledzenie. Dlatego osoby szukające restauracji w centrum Rybnika niekoniecznie odnajdą tę, która będzie najbliższej. Pozycjonowanie lokalne sprawia, że szansa ta znacznie wzrasta. Jest to opcja pozycjonowania stworzona właśnie z myślą o firmach usługowych, restauracjach, adwokatach, sklepach stacjonarnych, hurtowniach, czyli wszystkich tych przedsiębiorstwach, które świadczą usługi w siedzibach. Rybnik, jako iż jest raczej na uboczu aglomeracji śląskiej, szczególnie potrzebuje pozycjonowania lokalnego. Jest to najlepszy sposób na to, by osiągnąć zadowalające wyniki działań w internecie. 

 

Etapy współpracy z agencją pozycjonującą

Proces pozycjonowania rozpoczyna się od przygotowania audytu strony internetowej, którego zadaniem jest wskazać wszystkie błędy techniczne strony i przygotować ją do optymalizacji. Audyt zawiera także punkty dotyczące planów na najbliższe kilka miesięcy, a także tego, co leży po stronie agencji, a co po stronie klienta. Większość działań technicznych na stronie jesteśmy w stanie wykonać sami, jednak często napotykamy przeszkody w postaci autorskiego CMS’a, albo braku dostępu do bardziej skomplikowanych funkcji. Konieczna bywa zatem współpraca z twórcą bądź opiekunem strony. Optymalizacja strony polega na dostosowaniu jej do wymogów wyszukiwarki. Wytyczne dotyczące właściwej optymalizacji bardzo często się zmieniają, dlatego niezbędne jest powtarzanie optymalizacji co kilka miesięcy. Ważne jest także, by nie zapominać o wygodzie użytkowników. 

 

Po wprowadzeniu technicznych kwestii kolejnym krokiem są teksty. W tym przypadku niejednokrotnie niezbędne jest napisanie ich od nowa bądź wyraźna modyfikacja. Na tym etapie także pomocna jest współpraca z klientem. To właśnie osoba prowadząca biznes jest w stanie powiedzieć o najwięcej.

 

Koszty pozycjonowania i płatne formy reklamy

Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, na efekty niejednokrotnie czekać trzeba miesiącami. To, jaki jest koszt usługi, zależy od wielu czynników, m.in. od konkurencyjności branży. Im więcej pieniędzy dana firma będzie chciała przeznaczyć na pozycjonowanie, tym większą ilość godzin będzie można przeznaczyć na pracę nad stroną. Możliwe jest zatem wprowadzanie większej ilości zmian w szybszym czasie, a także wprowadzanie innowacyjnych metod, na które nie zawsze jest miejsce w przypadku stron o niskim budżecie. Przyjąć można, że pozycjonowanie kosztuje tyle, ile przedsiębiorstwo chce na nie poświęcić. Jednak wtedy trzeba się liczyć z tym, że efekty mogą przyjść później. Po zoptymalizowaniu strony i pod kątem technicznym i tekstowym, kolejnym bardzo istotnym elementem działania jest link building. Zdobywanie linków ze stron o wysokich pozycjach, dużym ruchu organicznym i widoczności, przenoszą część swojej „mocy” na pozycjonowaną stronę internetową.