fizjoterapia

Reklama gabinetu fizjoterapii

Pozyskiwanie klientów za pośrednictwem tzw. poczty pantoflowej jest bardzo skuteczne, natomiast w niektórych przypadkach niewystarczające, żeby kompleksowo zapełnić grafik. Biorąc pod uwagę aktualne trendy, fizjoterapeuci powinni zainwestować w reklamę online, która w stosunkowo krótkim czasie (nawet w ciągu kilku tygodni) pozwoli zwiększyć liczbę pacjentów i zmaksymalizować zainteresowanie konkretną firmą. Dzisiejszy artykuł poświęcimy sposobom na reklamowanie gabinetu fizjoterapii. Podpowiemy, jak powinna wyglądać promocja specjalistów, jakimi są fizjoterapeuci. Miłej lektury!


REKLAMA GABINETU FIZJOTERAPII – KIEDY POWINIENEŚ ZAINWESTOWAĆ W PROMOCJĘ ONLINE?


Reklama gabinetu fizjoterapii jest absolutną koniecznością, jeżeli:

  • masz mało pacjentów (pomimo tego, że jesteś certyfikowanym specjalistą);
  • zależy ci wyłącznie na zdecydowanych klientach (którzy będą regularnie korzystali z Twoich usług);
  • chcesz uzyskać przewagę konkurencyjną (i wyprzedzić tzw. branżowych rywali);
  • borykasz się z „pustymi” godzinami w grafiku (ze względu na częste odwoływanie wizyt w ostatniej chwili);
  • jesteś zdemotywowany brakiem wyzwań (a w konsekwencji obsługiwaniem jednego rodzaju pacjentów przez cały czas).

Promocja online w przypadku gabinetów fizjoterapii to nic innego jak długoterminowa inwestycja umożliwiająca zdobycie wymarzonych klientów. Dzięki temu zwiększysz budżet swojej firmy, co pozwoli na dalszy rozwój w dziedzinie, którą aktualnie się zajmujesz.


REKLAMA GABINETU FIZJOTERAPII – JAKIE FORMY REKLAMY ONLINE SĄ NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM?


Reklama gabinetu fizjoterapii powinna opierać się przede wszystkim o pozycjonowanie (SEO) – żeby pozyskać stałych, opłacalnych i różnorodnych klientów regularnie korzystających z usług wybranego specjalisty.


Dobrym uzupełnieniem działań SEO (ang. Search Engine Optimization) są kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords). Gwarantują one natychmiastowe rezultaty, ponieważ wzmacniają widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania nawet w ciągu godziny od zatwierdzenia zoptymalizowanej kampanii.


Warto również wspomnieć o social media marketingu – czyli kampaniach Facebook Ads oraz Instagram Ads. Ta forma promocji pozwoli zwiększyć zaufanie do marki i wykreować więź z potencjalnymi konsumentami, którzy zaczną korzystać z Twoich usług.


REKLAMA GABINETU FIZJOTERAPII – SPOSOBY PROMOCJI FIZJOTERAPEUTY W INTERNECIE


Istnieją 3 sposoby promocji fizjoterapeuty w internecie. Naszym zdaniem reklama gabinetu fizjoterapii powinna opierać się o pozycjonowanie (SEO), Google Ads (dawniej AdWords) oraz social media marketing (Meta Ads). Poniżej przedstawiamy szczegóły.


POZYCJONOWANIE (SEO) – SKUTECZNA REKLAMA GABINETU FIZJOTERAPII (DŁUGOFALOWE ROZWIĄZANIE)


Pozycjonowanie, czyli działania ukierunkowane na pozyskanie klientów z wyszukiwarek tj. Google, Bing, Yahoo czy też Safari. Rozwiązanie to polega na wdrażaniu odpowiednich działań optymalizacyjnych on-site (w serwisie) oraz off-site (poza serwisem), które wzmocnią autorytet Twojej strony w Google. Dzięki temu zwiększy się jej pozycja w wyszukiwarkach. W konsekwencji będziesz miał szanse na pozyskanie dodatkowych klientów rzeczywiście zainteresowanych Twoimi usługami.


Aby znaleźć się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania na dowolną frazę lokalną (np. „gabinet fizjoterapii Wrocław”), należy wdrożyć niezbędne działania odpowiadające za zwiększenie autorytetu strony w Google.


Reklama gabinetu fizjoterapii w postaci pozycjonowania (SEO) pozwala uzyskać widoczne efekty w ciągu 2-3 miesięcy.


Google Ads (dawniej AdWords) – skuteczna reklama gabinetu fizjoterapii gwarantująca szybkie rezultaty


Google Ads to płatna reklama w wyszukiwarkach. Znajduje się zawsze na początku lub na końcu wyników wyszukiwania. Możemy ją rozpoznać po przedrostku „Reklama”.

Wykorzystując kampanie Google Ads można reklamować gabinet fizjoterapii zarówno w organicznych (płatnych) wynikach wyszukiwania, w mapach Google, na YouTube, a także w sieciach partnerskich Google.

Reklama gabinetu fizjoterapii za pomocą Google Ads będzie przynosiła widoczne rezultaty już od 1 dnia po włączeniu kampanii. Dzięki niej można zbudować wiarygodność marki, zmaksymalizować liczbę konwersji (np. w postaci rezerwacji wizyt lub dodatkowych telefonów) oraz wykreować więź z potencjalnymi klientami.


Social media marketing (Meta Ads) – skuteczna reklama gabinetu fizjoterapii nastawiona na działania wizerunkowe


Social media marketing maksymalizuje widoczność firm w social mediach. Utwierdza klientów w przekonaniu, że dany fizjoterapeuta jest godny zaufania. Za sprawą wdrożenia odpowiednich działań reklamowych.


Inwestując w Meta Ads, czyli Facebook Ads czy też Instagram Ads zwiększysz renomę swojej marki, co przełoży się na dodatkowe telefony, a w konsekwencji wizyty. Dzięki temu pozyskasz klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoimi usługami.


Efekty Meta Ads są widoczne od pierwszego dnia po optymalizacji kampanii.