weterynarz

Reklama gabinetu weterynaryjnego

Reklama gabinetu weterynaryjnego jest obarczona pewnymi zasadami, których należy przestrzegać. Zgodnie z aktualnymi obostrzeniami wskazywanymi przez Ustawę o Zakładach Leczniczych dla Zwierząt wiele form promocji tj. reklama w radiu i telewizji jest zakazanych. Na całe szczęście nowoczesne metody marketingowe są w 100% dozwolone – dzięki temu możemy wykorzystać internet, a konkretnie własną stronę internetową i social media do skutecznej promocji naszej klinki. Właśnie o tym porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy, jak powinna wyglądać profesjonalna, a co najważniejsze – zgodna z prawem reklama gabinetu weterynaryjnego. Miłej lektury!


REKLAMA GABINETU WETERYNARYJNEGO – ZASADY PROMOCJI


Jaka jest najważniejsza zasada w przypadku promocji usług gabinetu weterynaryjnego? Przede wszystkim udostępniane informacje nie mogą klasyfikować się jako działania mające na celu jego promocję. Lekarz weterynarii może poinformować o m.in.:

  • zakresie oraz rodzaju świadczonych usług;
  • godzinach otwarcia placówki leczniczej dla zwierząt;
  • jej adresie.


Oznacza to, że pierwszym rekomendowanym sposobem na reklamę gabinetu weterynarii jest założenie wizytówki Google Moja Firma (GMF) i jej późniejsze pozycjonowanie.


Zapamiętaj!


Prawo zezwala na wskazanie stopnia lub tytułu naukowego wraz z nazwiskiem. To bardzo ważne – wówczas potencjalny klient będzie w stanie zweryfikować kompetencje danego specjalisty.


Gdzie nie może reklamować się lekarz weterynarii?


Lekarz weterynarii nie może reklamować się w tradycyjnych mediach przekazu masowego, czyli w radiu oraz telewizji.


REKLAMA GABINETU WETERYNARYJNEGO – SPOSOBY PROMOCJI WETERYNARZY W SIECI!


Reklama gabinetu weterynaryjnego w sieci jest jak najbardziej dozwolona. Lekarz weterynarii swoje usługi może reklamować za pośrednictwem strony internetowej – czyli skutecznego narzędzia do komunikowania się z potencjalnymi klientami i budowania z nimi długotrwałych relacji.


Do promocji warto wykorzystać również media społecznościowe oraz wizytówkę Google Moja Firma, ułatwiającą dotarcie do danego lokalu, poznanie o nim najważniejszych informacji, a także pozwalającą wystawić opinie na temat jakości świadczonych usług.


JAK REKLAMOWAĆ GABINET WETERYNARYJNY? – 3 SKUTECZNE METODY!


Reklama gabinetu weterynaryjnego jest możliwa wg. 3 skutecznych metod. W tym przypadku chodzi o pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization), social media marketing oraz wizytówkę Google Moja Firma. Poniżej przedstawiamy szczegóły.


Pozycjonowanie (SEO) – nowoczesna reklama gabinetu weterynaryjnego


Pozycjonowanie polega na wdrożeniu zaawansowanych działań on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem), które prowadzą do zwiększenia widoczności w wyszukiwarkach, inaczej SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), czyli organicznych wynikach wyszukiwania.


Dzięki prawidłowo zainicjowanym działaniom SEO widoczność Twojej strony ulegnie zwiększeniu. Wówczas klienci zaczną coraz chętniej ją odwiedzać, co przełoży się na dodatkowych klientów z organicznych wyników wyszukiwania, a w konsekwencji maksymalizację liczby konwersji, m.in. w postaci:

  • zakupu produktów weterynaryjnych,
  • skorzystania z usług,
  • rezerwacji szkoleń weterynaryjnych.


Najlepsze efekty uzyskasz po pojawieniu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na wiele fraz kluczowych związanych z Twoją branżą i miejscowością, w której działasz (np. gabinet weterynaryjny Warszawa).


Efekty z pozycjonowania zauważymy mniej więcej po 2-3 miesiącach od wdrożenia właściwej strategii SEO.


Social media marketing – reklama gabinetu weterynaryjnego polegająca na poprawie wizerunku w sieci


Social media marketing polega na nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów z klientami. Można to zrobić poprzez interakcję z osobami, które komentują nasze wpisy.


Dodając posty, zadbaj o to, żeby miały charakter edukacyjny – poszerzaj wiedzę klientów na temat profilaktyki zwierzaków.


Zdecyduj się również na płatną reklamę w mediach społecznościowych (np. Facebook Ads lub Instagram Ads). Dysponując stosunkowo niewielkim budżetem miesięcznym w granicach 400-500 zł można pozyskać wielu zdecydowanych klientów.


Wizytówka Google Moja Firma – popularny sposób na reklamę gabinetu weterynaryjnego


Wizytówka Google Moja Firma to przede wszystkim dodatkowy kanał reklamowy. Dzięki niej klienci mogą w łatwy sposób zweryfikować informacje o Twojej działalności tj.:

  • nazwa firmy,
  • adres siedziby,
  • numer telefonu,
  • godziny otwarcia,
  • zdjęcia lokalu i jego okolic.


Jak wspomnieliśmy na wstępie – za pośrednictwem Google Moja Firma istnieje opcja wystawiania opinii. To doskonałe rozwiązanie, aby wzbudzić zaufanie w przyszłych klientach, którzy będą zainteresowani weryfikacją referencji.


Biorąc pod uwagę aktualne standardy branży weterynaryjnej – pozycjonowanie strony placówki weterynaryjnej na frazy lokalne wraz z widoczną wizytówką Google Moja Firma może przynieść najlepsze efekty w postaci dodatkowych klientów. Warto również zdecydować się na social media marketing – jako kolejny sposób reklamy w sieci.