dieta

Reklama gabinetu dietetycznego

Istnieje wiele sposobów na promocję usług dietetycznych. Poszczególne kliniki wynajmują pracowników do rozdawania ulotek w najbliższej okolicy, a także ogłaszają się na bannerach oraz plakatach. Biorąc pod uwagę aktualne standardy, zdecydowanie bardziej opłacalnym (i relatywnie tanim) rozwiązaniem jest promocja online – za pomocą własnej strony internetowej. Właśnie o tym porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy, jak skutecznie promować usługi dietetyczne online. Miłej lektury!


REKLAMA GABINETU DIETETYCZNEGO – JAK SKUTECZNIE PROMOWAĆ USŁUGI DIETETYCZNE?


Reklama gabinetu dietetycznego powinna być przejrzysta, perswazyjna (z elementami wzywającymi do działania) oraz edukacyjna – tak, żeby zainteresowała potencjalnych klientów merytoryką.


Uważamy, że każdy dietetyk powinien zainwestować w swoją stronę internetową – to właśnie o ten element oprzemy większość działań reklamowych. W pierwszej kolejności rekomendujemy zadbać o odpowiedni content marketing na poszczególnych podstronach:

  • O nas – przedstaw się internautom. Dokładnie opisz swoje doświadczenie, pochwal się certyfikatami oraz ukończonymi szkoleniami. Twoi klienci muszą wiedzieć, z kim mają do czynienia.
  • Oferta – napisz, jak możesz pomóc swoim klientom. Wykorzystaj elementy perswazyjne (z dodatkowym wezwaniem do działania CTA – Call to Action) i wyjaśnij, w czym dokładnie się specjalizujesz.
  • Cennik – przystępne ceny nie są konieczne. Stwórz cennik adekwatny do jakości świadczonych usług. Przed tym zweryfikuj jednak rynek i w pierwszych miesiącach swojej reklamy postaw raczej na atrakcyjne propozycje cenowe – żeby zdobyć zaufanie klientów.
  • Referencje – czyli klucz do wzbudzenia zaufania i pożądania w klientach. Pochwal się, komu dokładnie przygotowywałeś diety. Referencje powinny być skanami umieszczonymi na stronie internetowej w pierwotnej formie (np. w formacie PDF lub JPG).
  • Partnerzy – powiedz klientom, z kim współpracujesz. Jeśli możesz przedstawić swoich partnerów biznesowych – zrób to. Ludzie bardziej Ci zaufają.
  • Blog – dziel się wiedzą. Dzięki temu zbudujesz wizerunek eksperta i staniesz się tzw. branżowym liderem.
  • Kontakt – pozwól, żeby klienci skorzystali z Twoich usług. Stwórz intuicyjny formularz kontaktowy na stronie głównej, a także w zakładce kontaktowej. Podaj numer telefonu w stopce serwisu oraz adres e-mail. Zadbaj o to, żeby połączenie można było wykonać błyskawicznie – poprzez kliknięcie „zielonej słuchawki” (obok numeru telefonu).


Świadcząc usługi dietetyczne, należysz do kategorii YMYL (ang. Your Money, Your Life). Co to oznacza? Że Twoje wpisy blogowe oraz inne treści, które udostępniasz, muszą być wiarygodne (potwierdzone badaniami), eksperckie (tworzone przez specjalistę lub we współpracy z branżowymi fachowcami), a także autorytatywne. Szczegóły odnośnie modelu E-A-T przedstawiamy na poniższej grafice z poradnika opracowanego przez developerów Google.


REKLAMA GABINETU DIETETYCZNEGO – NAJLEPSZE SPOSOBY PROMOCJI!


Reklama gabinetu dietetycznego może bazować na pozycjonowaniu lokalnym (SEO), wizytówce Google Moja Firma (GMF) oraz kampaniach linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords). Ze swojej strony rekomendujemy większość budżetu marketingowego zainwestować w SEO (ang. Serach Engine Optimization) – ok. 70%. Pozostałe 30% warto przeznaczyć na promocję wizytówki Google Moja Firma oraz kampanie AdWords.


Pozycjonowanie lokalne (SEO) – najbardziej skuteczna reklama gabinetu dietetycznego


Pozycjonowanie, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) to zaawansowane działania optymalizacyjne prowadzące do zwiększenia wartości strony z punktu widzenia robotów Google oraz użytkowników. Dzięki temu Twój serwis może znaleźć się wyżej na poszczególne słowa kluczowe. Zaowocuje to maksymalizacją konwersji (np. w postaci dodatkowych połączeń, pobrania pdf-a instruktażowego, rezerwacji szkolenia lub wypełnienia formularza kontaktowego).


Wizytówka Google Moja Firma – uzupełniająca reklama gabinetu dietetycznego w Mapach Google


Wizytówka Google Moja Firma (GMF), inaczej Google My Business (GMB) jest rozwiązaniem wykorzystywanym w kontekście pozycjonowania lokalnego. Po utworzeniu GMF Twoja strona internetowa stanie się widoczna również w Mapach Google (np. na frazę dietetyk Wrocław).


Dzięki wizytówce Google My Business klienci łatwiej dotrą do siedziby danej firmy, sprawdzą informacje kontaktowe, a dodatkowo będą mogli wystawiać opinie na temat Twoich usług.


Zapamiętaj!


Pozytywne referencje wzbudzają zaufanie w konsumentach i maksymalizują prawdopodobieństwo odnotowania konwersji.


Kampanie linków sponsorowanych Google Ads – dodatkowa reklama gabinetu dietetycznego w formie lokalnej


Kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords) są dodatkowym elementem reklamowym, który możesz wdrożyć w celu zmaksymalizowania konwersji. Działają podobnie, jak SEO, jednak w tym przypadku na rezultaty nie trzeba czekać. W pierwszej trójce płatnych wyników wyszukiwania oznaczonych jako „Reklama” możesz być widoczny natychmiast po uruchomieniu kampanii.