Oferta w 24h

Bezpłatna wycena
Bezpłatna wycena

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania w Google ?

Po raz kolejny ekipie z ahrefs.com, udało się wyciągnąć dość ciekawe wnioski, które rzucają światło na czas, który jest wymagany aby strony zaczęły uzyskiwać wysokie pozycje w Google. Jak powszechnie wiadomo - codziennie powstają setki nowych stron, konkurencja "rośnie" niemal w każdej branży z dnia na dzień, nie inaczej jest w wynikach organicznych Google, co przekłada się pośrednio na systematyczne zwiększanie czasu potrzebnego na dobre pozycje w Google. Sam eksperyment trwał rok i nie jest nowy (post na blogu ma już ponad rok), jednak nadal jest aktualny.
 

Bezpośrednio w opisie filmu opublikowanym w serwisie youtube.com, czytamy:

Z naszych danych wynika, że średni czas na uzyskanie pozycji na pierwszej stronie rankingu zajmuje około 3 lat, a tylko 5,7% wszystkich badanych stron znajduje się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania w ciągu 1 roku dla co najmniej jednego słowa kluczowego. 

Tych z Was, którzy planują zacząć pozycjonowanie swojej strony od razu uspakajamy - z naszego doświadczenia wynika, że dane te faktycznie mogą mieć przełożenie na rynkach bardziej rozwiniętych jak USA, UK czy DE, w Polsce jednak w większości przypadków ten czas możemy podzielić conajmniej przez dwa.

Tak procentowo rozkłada się czas, który potrzebny jest na uzyskanie pozycji:

Wykres - średni czasu uzyskania TOP10 w Google 

Jaki widać z powyższego wykresu:

  • Tylko 5,7% stron, udało się uzyskać TOP10 w ciągu roku,
  • 19,5% stron zajmuje pozycje 11 do 100,
  • prawie 75% pozostaje jednak poza pierwszą setką, czyli teoretycznie ma zerowy lub znikomy ruch z organicznych wyników wyszukiwania.


Osoby odpowiedzialne za eksperyment, wciągają kolejne wnioski, a dokładniej zależność - wartość DR (Domain Rating - rating domeny wg. ahrefs) a pozycje. Stronom posiadającym wyższy współczynnik DR, znacznie szybciej udaje się uzyskać lepsze i wyższe pozycje. Sam współczynnik DR wyliczany jest na podstawie mocy linków prowadzących do domeny.

Kolejny wykres pokazuje ile dni dane strony potrzebowały na zajęcie odpowiednich pozycji, kształtuje się on odpowiednio:

 

Jak widać z wykresu, istnieje pewna zależność w czasie "obejmowania" pozycji w zależności od ich profilu linków, im większy DR to szybciej wyższe pozycje są zajmowane:

  • Domeny DR >= 80 - 9% uzyskało pozycje od 1 do 60 dni, 47% w ciągu 60 do 121 dni, 22% w ciągu 122 do 182 dni, 6,7% 183 dni do 243 dni
  • Domeny DR 50-60 - 9% uzyskało pozycje od 1 do 60 dni, 41% w ciągu 60 do 121 dni, 22% w ciągu 122 do 182 dni, 8,7% 183 dni do 243 dni

Na marginesie dopowiemy, że uzyskanie linka czy też tak wysokiego DR praktycznie jest nie możliwe w Polsce, jedynie główne domeny największych serwisów, jak onet.pl w mają tak wysoki współczynnik.

Mają na uwadze powyższe, dlatego tak ważnym aspektem jest regularne pozyskiwanie jakościowych linków (mimo, że to pojęcie nie ma swojej definicji, postaramy się poniżej przybliżyć nasze spojrzenie na ten aspekt).

Nasz definicja jakościowego linku (przynajmniej przybliżona):

  • pochodzić z domeny z wysokim Domain Rating,
  • pochodzić z podstrony z wysokim UR (URL Rating - kolejny współczynnik pokazujący "moc" odpowiedniej podstrony),
  • strona powinna mieć odpowiednią widoczność w Google (można ją zmierzyć np. poprzez narzędzie Senuto),
  • tematycznie być powiązana lub nawet występować w wynikach organicznych na takie same lub podobne słowa kluczowe,
  • oczywiście mieć naturalny ruch na stronie. 

 

Eksperyment po raz kolejny udowadnia, że pozycjonowanie stron jest procesem, który wymaga czasu, i myśląc o podjęciu współpracy zabezpieczyć odpowiedni budżet na tą "inwestycję" i uzbroić się w cierpliwość.  W przypadku, gdy interesują Cię niemal natychmiastowe wyniki polecamy kampanie Google Ads.


Aktualnie narzędzie ahrefs oferuje 7-dniowy okres próbny, co pozwala każdemu sprawdzić jego funkcjonalność i między innymi współczynnik DR dla podanej domeny, jeżeli jednak nie masz czasu, możesz zostawić w komentarzu swoją domenę lub napisać do nas na chat, a my bezpłatnie sprawdzimy to za Ciebie.
 

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=O75u6p2tD9E & https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/

 

 

Zobacz także

Kwalifikacja indywidualna Google Analytics

Prezentujemy zdane przez nas certyfikaty Google Analytics, które potwierdzają indywidualne kwalifikacje osób bezpośrednio odpowiedzialnych za analizę statystyk kampanii reklamowych.

Nowa funkcjonalność Google Search Console

21 sierpnia 2018 roku Google oficjalnie potwierdził wprowadzenie nowej funkcjonalności w narzędziu Search Console, które od teraz będzie pokazywać nam nowe dane.

Powrót do listy