logopeda

Reklama gabinetu logopedycznego

Reklama gabinetu logopedycznego powinna opierać się przede wszystkim o działania zwiększające rozpoznawalność Twojej marki wśród potencjalnych klientów. Warto regularnie budować również zaufanie – aby osoby zainteresowane danymi usługami (lub rodzice dzieci) miały pewność, że korzystają z pomocy profesjonalisty. Dzisiejszy artykuł w całości poświęcimy najważniejszym informacjom o promocji usług logopedycznych. Podpowiemy, jak powinna wyglądać reklama gabinetu logopedycznego. Miłej lektury!


JAK POWINNA WYGLĄDAĆ REKLAMA GABINETU LOGOPEDYCZNEGO?


Profesjonalny wizerunek to podstawa w przypadku gabinetu logopedycznego. W jaki sposób można zacząć go kreować? Biorąc pod uwagę aktualne trendy w tej branży, największym zainteresowaniem wyróżnia się prowadzenie bloga mającego za zadanie edukację potencjalnych klientów lub rodziców dzieci.


Dobrym dodatkiem do bloga będzie oczywiście pozycjonowanie, żeby dany serwis był widoczny w Google. Dzięki temu zainteresowani łatwiej trafią na Twoją stronę www. Warto również zainwestować w social media marketing, czyli Media Ads (np. Facebook Ads lub Instagram Ads). Ułatwi to znacząco kreowanie wizerunku firmy i pozyskiwanie znaczących leadów.


REKLAMA GABINETU LOGOPEDYCZNEGO – 3 NAJLEPSZE RODZAJE PROMOCJI USŁUG LOGOPEDYCZNYCH W SIECI!


Jednymi z najlepszych form promocji usług logopedycznych w sieci jest prowadzenie bloga, pozycjonowanie oraz social media marketing. Poniżej przedstawiamy szczegóły!


Prowadzenie bloga – skuteczna reklama gabinetu logopedycznego kreująca wizerunek eksperta


Blog przyczynia się do kreowania wizerunku eksperta, co w przyszłości może poskutkować zwiększeniem zaufania, a w konsekwencji maksymalizacją działań powodujących konwersję, np.:

  • zapisy do newslettera,
  • rezerwacje wizyt,
  • połączenia telefoniczne,
  • wiadomości w aplikacji Messenger,
  • zapytania mailowe od potencjalnych klientów.


Warto dbać o warstwę merytoryczną wpisów. Muszą być także profesjonalne, wzbogacone o praktyczne infografiki oraz wskazówki – np. porady, w jaki sposób można poprawić wymowę w domu.


Na profesjonalny artykuł blogowy składają się elementy tj.:

  • pogrubiony lead (będący wstępem do artykułu);
  • atrakcyjne nagłówki (od H1 do H6);
  • sekcja typu „Warto wiedzieć” lub „Zapamiętaj” (oznaczona nagłówkiem H4 – w tym przypadku chodzi o krótkie porady na maksymalnie 2-3 zdania);
  • najczęstsze pytania i odpowiedzi (FAQ – będące dopełnieniem warstwy merytorycznej artykułu);
  • linkowanie zewnętrzne (w celu udowodnienia skuteczności konkretnych ćwiczeń stosownymi badaniami lub case study).


Pamiętajmy również o zastosowaniu słów kluczowych, które pomogą znaleźć klientowi dany artykuł oraz optymalizacji wpisu pod kątem UX (ang. User Experience) – tak, żeby był czytelny (ważne są wypunktowania, wylistowania, tabelki, wyboldowania i wyjustowania).


Pozycjonowanie – długofalowa reklama ułatwiająca pozyskanie zdecydowanych klientów


Pozycjonowanie to długofalowy proces mający na celu zwiększenie liczby potencjalnych klientów poprzez działania maksymalizujące widoczność Twojej firmy w wyszukiwarkach na konkretne słowa kluczowe (np. „gabinet logopedyczny Warszawa”).


Reklama gabinetu logopedycznego a pozycjonowanie – po jakim czasie zauważę rezultaty?


Rezultaty związane z pozycjonowaniem będą widoczne mniej więcej po 2-3 miesiącach w postaci dodatkowych wejść z SERP-ów (ang. Search Engine Results Page), czyli organicznych wyników wyszukiwania. Dzięki temu klienci będą częściej korzystali z usług Twojego gabinetu logopedycznego.


Reklama gabinetu logopedycznego a pozycjonowanie – korzyści


Zalety wynikające z pozycjonowania:

  • zwiększenie zysków przedsiębiorstwa,
  • zdobycie przewagi konkurencyjnej,
  • większa rozpoznawalność marki w sieci,
  • dotarcie do zdecydowanych klientów ukierunkowanych na zakup,
  • zwiększenie liczby osób odwiedzających Twoją stronę www.


Social media marketing – działania mające na celu zwiększenie świadomości na temat danej marki


Wdrażając działania reklamowe w mediach społecznościowych, zwiększysz świadomość na temat swojej marki. Dodatkowo będziesz mógł dotrzeć do dużej grupy potencjalnych odbiorców, budując rzeczywiste relacje z klientami, przekładające się na dodatkowe leady skutkujące wyższym współczynnikiem konwersji. W zależności od własnych preferencji możesz zdecydować się na m.in.:

  • Facebook Ads,
  • Instagram Ads,
  • lub inne kampanie w mediach społecznościowych.


Reklama gabinetu logopedycznego a social media marketing – o czym pamiętać?


Oprócz standardowych działań reklamowych warto prowadzić regularnie swój profil na Facebooku. Posty proponujemy dodawać 2-3 razy w tygodniu. Mogą to być tzw. krótkie zajawki informacyjne lub wpisy edukacyjne dot. treningu mowy w warunkach domowych.


Ile kosztują kampanie w mediach społecznościowych?


Biorąc pod uwagę specyfikę omawianej branży – budżet, jaki należy przeznaczyć na miesięczne działania reklamowe w mediach społecznościowych, wynosi ok. 400 – 600 zł. Im więcej zainwestujesz, tym większa liczba klientów zauważy Twoją reklamę. Do tego warto doliczyć prowizję agencyjną w wysokości 20-25% (jeśli decydujesz się na wsparcie specjalistów).