kosmetyki

Reklama gabinetu kosmetycznego

Gabinet kosmetyczny można reklamować na wiele sposobów. W zależności od indywidualnych założeń oraz preferencji właściciele zakładów kosmetycznych decydują się na regularne transmisje live, organizowanie konkursów, tworzenie relacji na Facebooku i Instagramie, kampanie mailingowe z atrakcyjnymi rabatami czy też influencer marketing. To oczywiście bardzo dobre rozwiązania wpływające na dodatkową konwersję, jednak uważamy, że najskuteczniejszymi sposobami na pozyskanie klientów w obszarze usług beauty jest pozycjonowanie, wizytówka Google Moja Firma, kampanie Google Ads (dawniej AdWords) oraz Meta Ads, czyli Facebook Ads i Instagram Ads. Głównie o te sposoby promocji powinna opierać się reklama gabinetu kosmetycznego. Szczegóły omawiamy w dzisiejszym artykule.


JAK POWINNA WYGLĄDAĆ REKLAMA GABINETU KOSMETYCZNEGO?


W pierwszej kolejności należy zadbać o marketing w mediach społecznościowych i nawiązywanie stałych relacji z klientami. Regularne działania tj. transmisje live oraz konkursy, tworzenie wydarzeń dotyczących przykładowo urodzin salonu czy też dodawanie wartościowych / informacyjnych postów kilka razy w tygodniu to absolutny must-have pod kątem reklamy w branży beauty. Dzięki temu następuje integracja z osobami korzystającymi z usług danego salonu.


O dodatkowe działania obejmujące konwersję (np. skorzystanie z usługi czy też zakup danego kosmetyku) należy zadbać nieco inaczej, ponieważ samo prowadzenie social mediów i regularne nawiązywanie kontaktu z klientami mogą nie wystarczyć.


W celu pozyskania nowych klientów warto zdecydować się na wdrożenie pozycjonowania, wizytówki Google Moja Firma, kampanii Google Ads, a także Meta Ads do strategii rozwoju własnego biznesu.


REKLAMA GABINETU KOSMETYCZNEGO – POZYCJONOWANIE, WIZYTÓWKA GOOGLE MOJA FIRMA, KAMPANIE GOOGLE ADS I REKLAMA META ADS


Poniżej omawiamy najważniejsze elementy wchodzące w skład reklamy gabinetu kosmetycznego, czyli pozycjonowanie, wizytówkę Google Moja Firma, kampanie Google Ads i reklama Meta Ads.


Pozycjonowanie (SEO)


Pozycjonowanie, inaczej nazywane optymalizacją SEO (ang. Search Engine Optimization) polega na wykonywaniu czynności prowadzących do zwiększenia pozycji strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.


Aby móc zainwestować w SEO, potrzebujemy strony internetowej. Wówczas możemy wdrożyć konkretną strategię pozycjonerską ukierunkowaną na pozyskanie nowych klientów z Google do Twojego salonu kosmetycznego.


Co wchodzi w skład SEO?


Na SEO składają się 3 kluczowe elementy:

  • optymalizacja treści (np. dostosowanie struktury nagłówków i dobór odpowiednich słów kluczowych, które zmaksymalizują szanse na konwersję);
  • optymalizacja techniczna (np. dostosowanie strony pod kątem wskaźników Core Web Vitals w celu zwiększenia jej interaktywności, responsywności oraz wydajności)
  • link-building (np. nawiązanie współpracy z serwisami redakcyjnymi w celu pozyskiwania linków wychodzących, które ułatwiają zwiększenie pozycji strony w Google).


Za sprawą odpowiednich działań SEO pozyskasz klientów prosto z Google. W jaki sposób? Gdy potencjalny interesant wpisze w wyszukiwarkę dowolną frazę związaną z Twoimi usługami (np. „kosmetyczka Kraków”), będzie mógł zapoznać się z pierwszą dziesiątką wyników, w której możesz się znaleźć.

Pierwsza strona organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania – w tym miejscu można się znaleźć po ok. 6 miesiącach pozycjonowania gabinetu kosmetycznego w Google


Wizytówka Google Moja Firma


Prawidłowo zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma umożliwia klientom wystawianie opinii o Twoim salonie kosmetycznym. Oprócz tego mogą oni poznać podstawowe informacje związane z wybranym gabinetem, m.in.:

  • nazwa firmy,
  • numer telefonu.
  • e-mail.
  • adres siedziby,
  • godziny otwarcia,
  • zdjęcia lokalu i jego okolic,
  • kategoria świadczonych usług.


Dzięki regularnej i rzetelnej optymalizacji za pomocą sprawdzonych sposobów, jakimi posługują się agencje marketingowe, można pozyskać dodatkowych klientów ze swojej okolicy. Wystarczy, że interesant wpisze w Google dowolną frazę (np. „salon kosmetyczny Kraków”). Wówczas oprócz tekstowych wyników wyszukiwania, pojawią się wyniki z Map Google, w których również będziesz widoczny, gdy zainwestujesz w pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma.

TOP 3 wyników wyszukiwania z Map Google – rezultaty, jakie można osiągnąć po mniej więcej 2-3 miesiącach optymalizacji wizytówki Google Moja Firma


Profil w Mapach Google to jakościowy kanał reklamowy, który można wdrożyć razem z działaniami pozycjonerskimi. Jest doskonałym sposobem dotarcia do lokalnych partnerów biznesowych, nawiązania relacji z klientami i ułatwienia im dojazdu.


Kampanie linków sponsorowanych Google Ads


Kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords) to jedna z najbardziej rentownych rodzajów reklamy dla gabinetów kosmetycznych. W przypadku tego typu działalności najlepiej sprawdzą się reklamy tekstowe w formie CPC (ang. Cost Per Click). Dzięki temu jesteśmy zobowiązani do płatności za kliknięcie, a nie za wyświetlenie – co jest sposobem na pozyskanie wyłącznie zdecydowanych klientów.

Testowe wyniki wyszukiwania Google Ads – rekomendowana forma reklamy za pomocą kampanii linków sponsorowanych w Google


Jak rozpoznać kampanie Google Ads w wyszukiwarce? Są one oznaczone dodatkowym napisem pt.: „Reklama”.


Reklama w mediach społecznościowych (Meta Ads)


Bardzo podobna forma reklamy do Google Ads. To rozwiązanie rekomendujemy wykorzystać do budowania świadomości marki i zwiększania jej zasięgów. Za pomocą Facebook Ads lub Instagram Ads można także pozyskać dodatkowych klientów (np. dzięki reklamie w postaci formularza kontaktowego).


REKLAMA GABINETU KOSMETYCZNEGO – PODSUMOWANIE


Pozycjonowanie (SEO) najlepiej połączyć z optymalizacją wizytówki Google Moja Firma – wówczas istnieją większe szanse, że Twój gabinet kosmetyczny zostanie zauważony przez potencjalnych klientów. W celu maksymalizacji szans na konwersję warto również zdecydować się na kampanie linków sponsorowanych Google Ads, które dają najszybsze rezultaty. Jak rozłożyć budżet? Naszym zdaniem pozycjonowanie powinno stanowić większość wydatków (czyli 60%), Google Ads ok. 30% i reszta działań (np. Meta Ads) – mniej więcej 10% całkowitego budżetu reklamowego.