Reklama gabinetu podologicznego

Gabinet podologiczny można reklamować na wiele sposobów. Właściciele tego typu instytucji posługują się zazwyczaj marketingiem offline – czyli kampaniami radiowymi, telewizyjnymi lub reklamami billboardowymi. To bardzo dobre rozwiązania umożliwiające przyciągnięcie wartościowych klientów. Uważamy jednak, że konsumentów można pozyskać zdecydowanie niższym kosztem – za pomocą działań internetowych, inaczej marketingu online. W dzisiejszym wpisie podpowiemy, jak powinna wyglądać reklama gabinetu podologicznego w sieci. Miłej lektury!


REKLAMA GABINETU PODOLOGICZNEGO – NA CZYM WARTO SIĘ SKUPIĆ?


Reklama gabinetu podologicznego musi zawierać przemyślane informacje z dużym naciskiem na merytorykę przekazu. Potencjalny klient powinien dowiedzieć się czegoś ciekawego o problemie, z którym kieruje się do Twojej kliniki. W tym celu możesz wykorzystać różne kanały promocyjne, m.in.:

  • media społecznościowe – biorąc pod uwagę aktualne trendy jest to jedno z najbardziej rozsądnych rozwiązań (dzięki aktywności w social mediach oraz przemyślanym kampaniom reklamowym zwiększysz zaufanie konsumentów, staniesz się ekspertem z ich punktu widzenia, a konsekwencji zaczniesz sprzedawać więcej);
  • strona www – wysoka pozycja Twojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania ułatwi znalezienie usług, które świadczysz (wykorzystując SEO, czyli optymalizację w wyszukiwarkach wyprzedzisz branżową konkurencję, stając się liderem w swojej dziedzinie);
  • obecność w Mapach Google – stworzenie wizytówki Google Moja Firma, inaczej GMF ułatwi odnalezienie Twojej firmy w internecie oraz dotarcie do siedziby stacjonarnej (dzięki wizytówce Google internauci będą mogli również wystawiać opinie na temat świadczonych usług, co wzbudzi zaufanie w kontekście przyszłych interesantów).


Skup się przede wszystkim na dbaniu o wizerunek swojego gabinetu. Bądź profesjonalistą. Świadcz usługi na najwyższym możliwym poziomie w cenach adekwatnych do klasy oferowanych rozwiązań – mogą być nawet wyższe niż rynkowe.


REKLAMA GABINETU PODOLOGICZNEGO – SPOSOBY NA DOTARCIE DO ZDECYDOWANYCH KLIENTÓW


Dobrym sposobem na dotarcie do stałych, zdecydowanych i przede wszystkim opłacalnych klientów, którzy będą polecali Twoje usługi znajomym, jest prowadzenie bloga. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań promocyjnych w dziedzinie podologii okazują się także kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords).
Warto również zdecydować się na lokalne pozycjonowanie, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) – proces odpowiadający za zwiększenie rankingu Twojej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.


Prowadzenie bloga – skuteczna reklama gabinetu podologicznego


Każdy ceniony gabinet podologiczny prowadzi bloga. Taka zależność wynika z prostego powodu – to po prostu działa. Decydując się na tworzenie wartościowych wpisów najwyższej jakości, przedstawiasz swoją osobę w roli eksperta. Dzięki temu klienci wiedzą, że mogą Ci zaufać. W konsekwencji przychodzą na wizytę. Jeśli Twoje rozwiązania są faktycznie skuteczne – polecają je również znajomym.


Dobrą praktyką stosowaną w branży podologicznej w ujęciu blogerskim jest wykorzystywanie elementów wzywających do działania (CTA – Call to Action). Mogą to być m.in.:

  • „Sprawdź ofertę teraz”,
  • „Skorzystaj z naszych propozycji”,
  • „Dowiedz się więcej”,
  • „Zarezerwuj termin”,
  • „Zobacz, jak działamy”.


Przyciski Call to Action warto zastosować zarówno na końcu wpisu, jak i w okolicach wstępu. Wówczas klient, który dowiaduje się ważnych informacji, może bezproblemowo zarezerwować wizytę. To bardzo proste – tego typu rozwiązania w znaczącym stopniu maksymalizują prawdopodobieństwo dokonania konwersji.


Kampanie Google Ads – renomowany sposób na maksymalizację liczby klientów


Kampanie Google Ads (dawniej AdWords) to sposób umożliwiający natychmiastowe zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach. Dzięki temu klienci łatwiej odnajdą Twój gabinet wśród konkurencji. Wystarczy bowiem, że wpiszą w wyszukiwarkę dowolną frazę (np. gabinet podologiczny Kraków).


Ty też możesz być na samym szczycie płatnych wyników wyszukiwań. Wystarczy, że uzyskasz odpowiednio wysoki wynik jakości podczas optymalizacji kampanii Google Ads.


Lokalne SEO – proces odpowiadający za zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej


Prawidłowo przygotowana strategia lokalnego SEO zwiększy Twoją widoczność w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania w mniej więcej 2-3 miesiące. Po tym czasie klienci zaczną do Ciebie dzwonić lub rezerwować wizyty przez internet. Co ciekawe – nawet, jak zakończysz współpracę z agencją SEO i nie będziesz podejmował żadnych działań pozycjonerskich – Twoja strona będzie się utrzymywała w rankingu przez kolejne kilka miesięcy.