Bezpłatna wycena
Bezpłatna wycena

META Tagi dla sklepu internetowego - jak je przygotować

Meta tagi, inaczej meta znaczniki oraz tag title stanowią istotny element kodu HTML każdego sklepu internetowego. Wskazane jest, by zostały wdrożone dla wszystkich podstron danej witryny internetowej w celu jej identyfikacji, ale nie tylko. Meta tagi, a w szczególności tag title wpływają na pozycję, na której Internauta zobaczy Twój sklep internetowy w wynikach wyszukiwania Google’a. Warto więc dowiedzieć się, w jaki sposób możemy mu pomóc w jego odnalezieniu.

 

Czym jest tag title i czemu jest tak istotny?

 

Tag tytułu - najprościej ujmując - jest to pierwsza, wyświetlana w kolorze niebieskim linijka danej strony, która pojawia się w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo zobaczymy go również po najechaniu na zakładkę strony. Tagi tytułu to jedne z najistotniejszych elementów optymalizacji strony internetowej. Ich kreacja stanowi ważny element profesjonalnej analizy witryny. Wskazane, a nawet konieczne jest, aby każda podstrona posiadała przemyślany tytuł, określający faktyczną zawartość strony internetowej. Wydaje się proste, ale czy na pewno? W jaki sposób stworzyć tytuł, który zachęci do odwiedzin danej podstrony, a jednocześnie, co ważniejsze, pozwoli stronie zyskać pozycję w wynikach wyszukiwania?

 

Na czym polega tajemnica tworzeniach tytułów?

 

Bez wątpienia każdy title powinien być unikalny i nawiązywać do treści, jakie ujrzymy na danej stronie internetowej. Dlatego warto w jego końcowej części umieścić nazwę danej firmy / marki, która zapewni nam jego wyjątkowość.

Ponadto należy wziąć pod uwagę to, w jaki sposób Google wyświetla nasz title. Jeżeli zależy nam na tym, by Internauta dostrzegł nasz tytuł w całości, jego długość nie powinna przekraczać 70 znaków, co przekłada się na ok. 570px.

Jednak to nie wszystko. Zdecydowanie bardziej istotne są słowa kluczowe, które będzie zawierał dany tytuł strony głównej, kategorii czy określonego produktu. To od nich w dużej mierze zależy nasza pozycja w wynikach wyszukiwania. I na tym skupimy się w dalszej części artykułu.

 

Słowa kluczowe a optymalizacja tagu title

 

Analizując dany sklep internetowy,  warto wziąć pod uwagę to, na jakie hasła poszczególne podstrony naszej witryny są wyświetlane na wysokich pozycjach. W tym celu warto posłużyć się Google Search Console, a dokładnie widokiem ‘Skuteczność’ (dostępnym w nowej wersji Google Search Console). Odpowiednia konfiguracja pozwala nam uzyskać informacje, na jakie zapytania nasza strona główna, kategoria sklepu, czy też dany produkt wyświetla się w wynikach oraz na jakiej pozycji.

 

 

W łatwy sposób możemy uporządkować dane według wybranego filtru oraz dokonać selekcji interesujących nas zapytań w celu stworzenia trafnego tytuły strony, który pozwoli nam pozyskać ruch organiczny z Google. Warto przeanalizować te hasła, dla których wyświetlamy się tuż za TOP10, może niewielkim nakładem pracy uda się nam dokonać odpowiedniej korekty tagu title, która zaowocuje wyższą pozycją.

 

Innym przydatnym narzędziem, które warto wykorzystać przy kreacji tytułu, jest Ahrefs - Keywords Explorer. Mamy możliwość sprawdzenia tu wybranych, interesujących nas słów kluczowych w celu uzyskania informacji takich jak: trudność słowa, średnia ilość wyszukiwań, czy też kliknięcia.

 

 

Należy przeanalizować  wszystkie te czynniki oraz zbadać temat nadrzędny dla naszego zapytania. Może będzie on miał  większy potencjał ruchu.

 

 

Przydatna może okazać się również analiza historii pozycji w wynikach wyszukiwania, gdzie w sposób graficzny przedstawiony został wykres liderów tego słowa. Dzięki temu możemy przyjrzeć się potencjalnej konkurencji i dokonać porównania tagów title.

 

 

Biznes lokalny czy globalny - zasięg działania sklepu internetowego a tag title

 

Ważnym aspektem jest także zasięg naszego sklepu internetowego, co ma istotny wpływ na wygląd tytułu witryny. Inaczej bowiem powinien on być skonstruowany dla biznesu lokalnego, a inaczej dla firmy o działaniu ogólnokrajowym. Warto wziąć pod uwagę miasta, czy też region, dla którego będziemy pozycjonować stronę. Proponuje się, by zacząć od słowa kluczowego dla danej kategorii, a następnie określić lokalizację i nazwę firmy. Przykładowa konstrukcja tytułu dla kategorii sklepu mogłaby wyglądać następująco:

‘Nazwa kategorii | Miasto / Region | Nazwa Firmy’

 

Ważne jest to, by słowa użyte w tagu title były unikalne dla danej kategorii, nie dopuszczając do rywalizacji kilku podstron o pozycję, czyli tak zwanej kanibalizacji słów kluczowych. Z pewnością kreacja takiego tytułu powinna być przemyślana i poparta analizą i testami.

 

Tag title to nie wszystko - czym jest meta description?

 

Wpisując w wyszukiwarkę dane zapytanie oprócz tagu title, poniżej wyświetla się nam jeszcze tekst opisujący zawartość strony - jest to meta tag - description.

 

 

Jest to opis mający zachęcić Internautę do odwiedzenia naszej strony. Nie stanowi czynnika rankingowego, ale z pewnością atrakcyjnie skomponowany i zapraszający do wizyty na daną podstronę, przyczyni się do zwiększenia odwiedzin. Wskazane jest, aby jego długość mieściła się w przedziale 120-160 znaków, a kluczowa treść była zawarta w pierwszych 120 znakach, ponieważ taką długość posiada meta description w wynikach wyszukiwaniach na urządzeniach mobilnych.

Warto również zawrzeć w meta opisie tak zwane ‘call to action’, czyli wezwanie do działania. Niech użytkownik Internetu czuje się zaproszony do odwiedzenia naszego sklepu. W tym celu można użyć sformułowań takich jak: ‘wejdź’, ‘zobacz’, ‘sprawdź’, czy też ‘zapoznaj się z ofertą’.

 

Czy to wszystko wystarczy?

 

Niewątpliwie zarówno meta description, jak i tag title mogą przyczynić się do uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania lub też zachęcić Internautę do odwiedzenia naszej strony. Elementy te stanowią filar skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego, bazę do dalszej pracy. Ale nie zapominajmy również o innych działaniach zarówno technicznego, jak i kreatywnego SEO. Dopiero taka synergia działań może pozwolić nam na osiągnięcie sukcesu.

 

Autor: Sylwia Woźniak, Specjalista SEO

Zobacz także

BrightonSEO kwiecień 2019 - prezentacje + moje krótkie podsumowanie

Krótka relacja z konferencji BrightonSEO Kwiecień 2019 r. + odnośniki do prezentacji

Audyt SEO w 2019 - czego nie możesz pominąć

Rozpoczęcie współpracy z klientem w branży SEO najczęściej zaczyna się od wykonania i przedstawienia audytu, czyli dokumentu zawierającego niezbędne informacje o aktualnym stanie witryny.

Link building Case Study

Pozycjonowanie stron internetowych opiera się na podstawowych działaniach, do których należą optymalizacja strony, budowa treści oraz link building.
Powrót do listy